Behandelpad prostaatkanker

U bevindt zich in het zorgpad over prostaatkanker. Een zorgpad (ook wel behandelpad genoemd) is een vereenvoudigde versie van medische richtlijnen die artsen gebruiken in het bepalen van de juiste behandeling voor een patient met een aandoening. In dit prostaatkanker.

De informatie in dit zorgpad is gebaseerd op de meest recente Europese klinische richtlijn, ontwikkeld door de European Association of Urology (EAU), en de richtlijn op oncoline. Voor meer informatie over auteurs verwijzen wij u naar het rechtervakje "auteurs" in het zorgpad.

Om meer inzicht te hebben in hun zorgproces en hierover samen met hun arts mee te kunnen bepalen, is het belangrijk dat patiënten weet hebben van deze richtlijnen. Het doel van dit zorgpad is om te informeren en gedeelde besluitvorming tussen arts en patient te stimuleren.

Het zorgpad bestaat uit zes hoofdstappen (1 t/m 6) die een weergave zijn van het gehele zorgproces die een patient doorloopt, van klachten tot diagnose en behandeling tot wel / geen terugkeer van de ziekte. Per hoofdstap wordt informatie zichtbaar door het aanklikken van de vakjes in het overzicht.

De subvakjes zijn de vervolgstappen, bijvoorbeeld welk diagnostisch middel wanneer wordt gebruikt (vak 2.1 / 2.2 etc.) of welke behandelopties er zijn wanneer de ziekte is vastgesteld (4.1 / 4.2 etc). De vervolgstappen staan net zoals de hoofdstappen chronologisch weergegeven.

Aan de rechterzijde van het zorgpad staat ook een vakje met "algemene informatie". Hier vindt u meer informatie over de ziekte en belangrijke zaken als ondersteuning.